KOMEDA takty i nietakty

Projekt i skład: Alina Merha. Redaktor wydania: Danuta Bartosz. Korekta: Edyta Kulczak. ISBN 978-83-951546-1-4 seria wyd. # 22 Fundacja literacka „Jak podanie ręki”. PROFESDRUK,ul. Mała 7 w Poznaniu. Tel. 61 622 7803 (do 04). e-mail: marketing@profesjonalnydruk.pl

„Komeda takty i nietakty” Małgorzata Jańczak. Wstęp: Dionizy Piątkowski. Zdjęcia Marek Karewicz, z archiwum Dionizego Piątkowskiego. W audycji udział wzięli: prof. Jacek Jurczyk, prof. Edward Balcerzan, Jerzy Jaworski, Tadeusz Żukowski, Ares Chadzinikolau.  Teksty czytali: Anna Jaworska, Joanna Divina, Andrzej Lajborek i Piotr Świątkowski. Na fortepianie grał Ares Chadzinikolau. Scenariusz i realizacja: Małgorzata Jańczak.

Projekt zadania Takty i nietakty Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego” wspófinansowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.

Jak wytłumaczyć fenomen „czasu Komedy”, owego specyficznego i bardzo rozpoznawalnego hasła, które na wiele dekad wyznaczyło to, co najbardziej wartościowe w polskim jazzie? Studenci z poznańskich
uczelni oraz skromny laryngolog – pianista Krzysztof Trzciński – nieoczekiwanie (także i dla siebie samych) zawładnęli nowoczesną synkopą i nadali artystycznym poszukiwaniom powiew nieskrępowanej,
osobistej, niezwykle impresyjnej muzyki. To triumf jazzu w Poznaniu i czas, do którego poczęto przymierzać wszystkie sukcesy naszych muzyków.
Przełom lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych stał się znamiennym etapem dla muzyki i poznańskiego środowiska artystycznego. Czas Krzysztofa Komedy, Jerzego Miliana, Jerzego Grzewińskiego,
Jana Wróblewskiego okazał się tak znaczący, iż odtąd wszelkie działania jazzowe w mieście nad Wartą, miały odniesienie do jazzowych lat pięćdziesiątych. Poznań, obok innych miast, stał się ważnym centrum,
zaczął odgrywać wiodącą rolę w kreacji polskiej szkoły jazzu. więcej: KOMEDA_